Vytvořili jste si vlastní webovou stránku a chcete ji dostat na přední příčky ve výsledcích vyhledávání? Pak se musíte postarat o SEO, jinými slovy je třeba optimalizovat webovou stránku pro internetové vyhledávače. Abyste dostali svůj web na první stránku výsledků vyhledávání, pomohou vám k tomu on-page faktory a také off-page faktory. Zatímco on-page faktory ovlivňují postavení ve vyhledávání přímo z webu, off-page faktory ovlivňují web zvenčí. Zaměřme se konkrétně na off-page faktory a prozraďme si několik tipů pro začínající SEO specialisty. 

Off-page faktory jsou jedním z hlavních SEO kritérií, na základě kterého internetové vyhledávače posuzují jednotlivé stránky. Spadají sem například zpětné odkazy vedoucí na vaši stránku nebo také důvěryhodnost stránky, její autorita. Jedním slovem – linkbuilding. Také se k off-page faktorům řadí i historie webu nebo sociální signály, jako je sdílení na sociálních sítích či počet “To se mi líbí”. 

Abyste se tedy radovali ze skvělých výsledků, abyste se dostali na přední příčky ve výsledcích vyhledávání, prozradíme vám několik tipů týkajících se off-page faktorů, které vám do začátku pomůžou. 

Hlavně žádné nekvalitní zpětné odkazy

Čemu se ideálně vyhnout? Nekvalitním zpětným odkazům. Mnozí lidé, kteří chtějí svůj online projekt dostat k výšinám, dělají jednu obrovskou chybu, a tou chybou je přidávání odkazů z nerelevantních stránek. Je třeba si uvědomit, že relevance je pro Google i jiné vyhledávače důležitá a klíčová. Pokud máte plno odkazů ze stránek, které s tématikou vašeho webu nijak nesouvisí, je zaděláno na problém. 

Stejně tak se vyhněte odkazům vedoucích ze stránek, kde je zpětných odkazů habaděj. A samozřejmě není dobré mít odkazy i na takzvaných PR stránkách. 

Využívejte guest posty

Mnohé kvalitní a zároveň autoritativní weby vám mohou umožnit takzvané guest posty, toho rozhodně využijte. Znamená to, že autoritativní, kvalitní webové stránky zveřejní na svých stránkách váš článek, do něhož umístí odkaz. To internetové vyhledávače oceňují a dobře hodnotí.