S příchodem 21. století jsme zaregistrovali řadu změn. Svůj podíl má na tom i panující pandemie, která výrazně ovlivnila fungování nejen domácího, ale také globálního trhu. Jisté změny se dotkly telemarketingu, call center a obecně odvětví zákaznické podpory a pozice asistentky. Především call centra jsou zahraničními, ale i tuzemskými firmami více a více využívaná, což vede ke konkurenčním bojům a k využívání současných trendů. O nich by měla vědět i každá asistentka, která odpověděla na některou z volných pracovních pozic. Jaké konkrétní trendy přineslo 21. století?

Cloudová řešení se dostávají do popředí

Zejména díky událostem posledních měsíců se dostaly do popředí cloudová řešení, která jsou stále více využívaná. COVID-19 přinesl řadu omezení a nutnost uchýlit se do pohodlí našich domovů. Zasáhlo to mnoho odvětví, včetně kontaktních center a pozice asistentky. Jelikož call centra stejně jako telemarketingové společnosti a asistentky musely nadále pokračovat ve své činnosti, s přesunem do domácích kanceláří se začaly využívat technologie umožňující i na dálku komunikovat jak se zaměstnanci, tak se zákazníky nebo konečným spotřebiteli. 

I když by se svět vrátil do “předkoronavirového normálu”, očekává se, že trend domácích kanceláří neustoupí, naopak se v něm bude i nadále pokračovat. Z cloudu se tak postupně stane samozřejmost.

21. století přináší možnost využívat umělou inteligenci

Stále více se využívá umělá inteligence, kterou taktéž přineslo nové století do telemarketingu a call center. Dostupné jsou automatizované procesy, které zpracovávají hovory. Automatické hlasy v telefonu obvykle navedou zákazníka k tomu, co potřebuje, aniž by se vyžadovala spolupráce pracovníka call centra. 

Využívání umělé inteligence s sebou přináší řadu výhod, předně úsporu času. Obecně fungují velmi dobře, navíc jsou hovory monitorovány, tudíž případné nedokonalosti je možné za pochodu doladit. 

Předchozí článekPodle čeho vybrat herní počítačovou sestavu
Další článekTipy a rady, jak vybrat městský mobiliář