Jelikož na trhu dnes působí mnoho firem, které mnohdy působí ve stejném oboru nebo které nabízí stejné produkty, vyplatí se dnes investovat do reklamy, která má mnoho podob. Firmy, které v současné době investují do reklamy, většinou investují do internetové reklamy, která je podle nich nejefektivnější reklamou. Internetová reklama rozhodně není nejefektivnější reklamou, ale je jednou z nejlevnějších. K dalším levným reklamám se řadí také reklamní předměty, do nichž se stále (i v době moderních technologií) vyplatí investovat.
Pokud se rozhodnete investovat do reklamních předmětů, nešlápnete vedle. Reklamní předměty byly, jsou a budou efektivní reklamou, která má dlouhého trvání. Mnohé reklamní předměty vydrží i dlouhá léta, dokonce se nejednou stalo, že reklamní předměty přežily firmu, pro níž byly vyrobeny.
Reklamní předměty jsou také jednou z levných reklam. Na rozdíl od internetové reklamy se do reklamních předmětů investuje jen jednou, nemusí se do nich investovat opakovaně, jako tomu bývá u internetové reklamy. Jak jsme zmínili, nejedná se o drahou reklamu, přesto se jedná o efektivní reklamu, která má stále mnoho výhod.
1) Praktičnost
K hlavním výhodám patří praktičnost. Díky praktičnosti se z reklam stávají doslova chodící reklamy. Vezměte si takový ručník, na který natisknete své logo. V době léta se ručník vezme na koupaliště a hned se reklama dostane na oči desítkám lidí. Podobně to bývá s hrníčky, do nichž se návštěvám naleje kafé.
Obecně platí, že čím praktičtější reklamní předměty budou, tím efektivnější bude samotná reklama.
2) Různorodost
Už to dávno není o reklamních propiskách, i když reklamní propisky jsou stále nejatraktivnějším reklamním předmětem. Dnes je možné logo natisknout na jakýkoli předmět, který člověka napadne. Nezáleží na tom, jestli se jedná o tužky, bloky, klíčenky nebo lanyardy, na vše jde natisknout logo firmy či cokoli, co člověka napadne.